(start of) Something new

De laatste weken zagen er wat anders uit dan verwacht. Door de stage in mei besloot ik om volgend jaar iets anders te gaan studeren. Dit zorgde ervoor dat ik opeens veel tijd had, waardoor ook augustus vrij kwam.

Het begon weer met een krioelsel van ideeën… van vrijwilligerswerk in Afrika, het laatste plekje innemen bij een groepsreis, een maand werken tot mensen met een beperking de tijd van hun leven geven. De eerste 3 ideeën namen al snel veel tijd in beslag. En de eerste 2 kostten al tamelijk wat geld. Er was niks bij wat ik zocht voor deze zomer. Hoewel ik wel een weekje bij mensen met een beperking ga helpen als voorbereiding. De zoektocht ging verder! Met resultaat, want ik kwam dit tegen:

blog off the grid
blog off the grid 2

Een uitwisselingsproject met jongeren uit Vlaanderen, Finland én Italië waarbij we een week kamperen en elkaar leren kennen. Vooral het kamperen en de afwezigheid van een sociaal netwerk spreekt me ongelofelijk aan. Dit jaar vindt het plaats in de Hoge Rielen in Kasterlee. Twee jaar geleden vond het plaats in Finland. Ik heb nog nooit de kans gehad om te kamperen. Back to basic met enkel elkaar en de natuur, lijkt me fantastisch. Het contrast lijkt me zeer leuk, omdat ik in het dagelijkse leven iemand ben die wel veel gebruik maakt van een sociaal netwerk. Kortom kan ik dus zeggen dat ik één van de 8 deelnemers ben uit Vlaanderen en ik kijk er ongelofelijk naar uit.

cartoon
©Floordenil

Niet iets dat ik voor ogen had op het eerste zicht, maar ik vind het zelf verrassend. Uitdagend voor mezelf, maar ik denk dat het zeer goed gaat meevallen. Zo een kans krijg ik geen twee keer. Ik maak er tenslotte zelf van wat ik wil, de ervaring ligt bij mezelf, hoe ik het opneem. Dit zijn de dingen die ik wil doen!

Blogberichtjes zullen tijdens dat avontuur niet geplaatst worden, wel nadien.

7 gedachtes over “(start of) Something new

  1. Dag muis !
    Vandaag door de bergen ! Ongetwijfeld een fantastische ervaring … Geniet van de natuur .. hier alles ok. . James mist zijn maatje 😉…
    En wij zijn heel nieuwsgierig naar je volgende post !

    Heel veel liefs en voorzichtig !!
    Mams
    Xx

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie